PRACOWNIA INFORMATYCZNO-ROBOTYCZNA

Do pracowni informatyczno-robotycznej zostały zakupione nowe meble, 2 drukarki 3D, okulary VR, zestawy klocków Lego Education Spike, zestawy robotyczne makeblock: mBot2-V1.0, mBot Ranger, Ultimate Robot KitV2.0, mikrokontrolery z czujnikami i akcesoriami FORBOT – zestaw elementów KURS PODSTAWOWY ARDUINO POZIOM 1, kamera, aparat fotograficzny, mikrofon.
Zakupione zestawy i urządzenia były wykorzystywane na zajęciach mechatroniki i koła informatycznego. Uczniowie uczyli się programowania, budowali roboty typu mBot, Ranger, Ultimate Robot KitV2.0 i sterowali nimi. Odbyły się także niezapomniane walki robotów. Uczniowie podstawowe konstrukcje robotów tuningowali za pomocą taśmy izolacyjnej, plastikowych sztućców, talerzyków i kubków, papieru. Budowali z klocków Lego Education Spike i wprowadzali w ruch swoje konstrukcje. Uczyli się grafiki 3D w programie 123D Design i wydruku 3D. Mieli też przygodę z wirtualną rzeczywistością dzięki okularom VR.
Na zajęciach poznali różne aplikacje i programy, które wykorzystali do nauki programowania. Uczniowie uczyli się programowania w aplikacji  mBlock. Wstawiali, usuwali postacie i tła, wprowadzali je w ruch, a także tworzyli pierwsze animacje. Uczniowie tworzyli gry, muzykę – nagrywali i wykorzystywali dźwięki. Dzięki tej aplikacji wykorzystali zdobytą widzę i znajomość programu mBlock do sterowania robotami. Poznali i pogłębili swoją wiedzę związaną z programem Scratch. Tworzyli animacje i pierwsze gry.
Podczas zajęć uczniowie doskonalili umiejętność logicznego i analitycznego myślenia, rozwijali intuicję algorytmiczną oraz rozwiązywali skomplikowane problemy.
Uczniowie brali udział w konkursach fotograficznych i filmowych tj. „Polska awifauna”, w którym uczennica naszej szkoły otrzymała wyróżnienie oraz „Jakie znasz zawody?”, w którym uczennica naszej szkoły zdobyła I miejsce, a uczeń III.

KOŁO INFORMATYCZNE

 

Comments are closed.