Dostępność strony

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Szkoła Podstawowa nr 8 w Zgierzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. świadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.sp8.miasto.zgierz.pl

Data publikacji strony: 2017-11-27
Data aktualizacji strony: 2021-03-20

Status pod względem zgodności

Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848), z powodu niezgodności wymienionych poniżej:

Treści niedostępne

Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:

  • Część plików .doc, .xls, .pdf, nie posiada struktury opartej o nagłówki
  • Niektóre informacje przedstawiono wyłącznie w postaci graficznej
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób niedosłyszących i głuchych

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Ułatwienia na stronie internetowej

  • Powiększanie i pomniejszanie czcionki
  • Tryb wysokiego kontrastu
  • Tryb jasnego tła
  • Tryb skali szarości
  • Tryb negatywu
  • Podkreślanie i zaznaczanie linków

Wyłączenia

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • Multimedia opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

 

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-16

Oświadczenie zostało poddane przeglądowi dnia 2024-03-26

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony prosimy o kontakt – e-mail: sekretariat.sp8@miasto.zgierz.pl  Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej żądanie
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Szkoła Podstawowa nr 8 w Zgierzu mieści się w dwóch budynkach:

  • przy ul. Tadeusza Boya Żeleńskiego 4
  • przy ul. Bolesława Leśmiana 1

Opis dostępności wejścia do budynku przy ul. Tadeusza Boya Żeleńskiego 4

Główne wejście do szkoły znajduje się od strony ul T. Boya Żeleńskiego 4. Drugie wejście do szkoły o charakterze technicznym mieszczące się w szczycie budynku znajduje się od strony podwórka. Kolejne dwa wyjścia z budynku prowadzą na boisko szkolne, które znajduje się po stronie południowej. Przy głównym wejściu do szkoły znajduje się dzwonek do pracownika dyżurującego przy wejściu. W przedsionku umieszczony jest domofon, którym można przywołać pracownika świetlicy szkolnej w celu odebrania dziecka.

Opis dostępności korytarzy i schodów
Klatki schodowe wyposażone są w schody i poręcze. Korytarze wewnątrz budynku nie są przestronne. Toalety znajdują się przy salach lekcyjnych. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych Szkoła nie dysponuje w tej lokalizacji miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem
przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego, zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu umówienia wizyty.

W budynku nie ma udogodnień dla osób niepełnosprawnych.

 

Opis dostępności wejścia do budynku przy ul. Bolesława Leśmiana 1

Do budynku prowadzą dwa główne wejścia od ul. B. Leśmiana 1. Pierwsze wejście wyposażone jest w domofon, który obsługują dyżurujący pracownicy szkoły. Drugie wyposażone w podjazd przeznaczone jest dla osób niepełnosprawnych. Kolejne wejście boczne wyposażone w podjazd prowadzi z oznakowanego miejsca parkingowego na parter szkoły. W budynku znajduje się okazjonalnie wykorzystywane jedno wejście do szkoły i trzy wyjścia na teren zielony oraz patio szkolne z możliwością dojazdu (tylna brama wjazdowa).

Opis dostępności korytarzy i schodów
Dla osób niepełnosprawnych dostępne są przestronne korytarze i pomieszczenia na parterze (sale lekcyjne, sekretariat, gabinet dyrektora, jadalnia, sale gimnastyczne i zaplecze sportowe, toalety dla niepełnosprawnych) Do pomieszczeń na I i II piętrze prowadzą schody dwuetapowe. Brak windy i podjazdów. Pomieszczenia na I i II piętrze szkoły są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach, ponieważ szkoła posiada do dyspozycji schodołaz. W szkole nie ma pętli indukcyjnych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Miejsce takie znajduje się przy bocznym wejściu do budynku od wjazdu z ulicy Kamiennej i jest specjalnie oznakowane.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej
jednostce z pomocą tłumacza języka migowego, zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu umówienia wizyty.

Comments are closed.